Z każdym miesiącem The Callisto Protocol wyrasta na coraz większego nie tylko duchowego spadkobiercę, ale i rywala kultowej serii survival horrorów Dead Space (skoro ta doczeka się za parę miesięcy nowej-starej odsłony, tj. remake’u „jedynki”). W serwisie Reddit pojawiły się pierwsze screeny z gry pochodzące z wywiadu udzielonego przez Glena A. Schofielda (szefa Striking Distance Studios) dla magazynu Game Informer. Nie są dostępne w wysokiej jakości, ale i tak świetnie obrazują przerażający charakter produkcji.
Ponadto Schofield zdradził niedawno na Twitterze, że
The Callisto Protocol jednak nie będzie dzieliło świata z grą battle royale
PlayerUnknown's Battlegrounds (aka
PUBG: Battlegrounds). Tytuł pierwotnie miał należeć do tego samego uniwersum, ale przedstawiać wydarzenia toczące się kilkaset lat później i na innej planecie. Był to element współpracy z holdingiem Krafton, do którego należy
PUBG. Ostatecznie twórcy doszli do wniosku, że obie gry nie pasują do siebie, dlatego postanowili stworzyć własny świat, w którym pojawią się jednak nawiązania do owej popularnej sieciowej produkcji.
Według redakcji
IGN (powołującej się na wspomniany wcześniej wywiad) protagonista gry nie będzie mógł pochwalić się ogromną zdolnością bojową – Jacob Lee to przeciętny pilot statku kosmicznego, osoba bez przeszkolenia wojskowego.
Zdaniem projektanta Bena Walkera gracz będzie musiał wykorzystać każde dostępne narzędzie, by poradzić sobie ze zmutowanymi przeciwnikami. Zgodnie z jego słowami, nawet pojedynczy wróg ma stanowić duże wyzwanie.
Oczywiście Lee może liczyć na szereg broni typowych dla większości horrorów, jak pałka, pistolet czy strzelba. Skorzysta również z urządzenia znanego jako GRP, które pozwala przyciągać oraz odpychać elementy otoczenia oraz przeciwników. Zapewne element ten będzie można wykorzystać w walce i podczas rozwiązywania zagadek środowiskowych.
Pewnie część z Was skojarzyła to od razu z telekinezą, która pojawiała się w cyklu
Dead Space. Schofield przyznał w wywiadzie, że nie zamierza odcinać się od ciekawych pomysłów tylko z tego powodu, że wystąpiły one w innych grach. Szczególnie jeśli były to dzieła jego autorstwa – producent pracował bowiem przy pierwszej części losów inżyniera Isaaca Clarke’a.
Źródło:
"Bebop" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2022-05-29 11:48:33
|
|